לא מעט אנשים שואפים להיכנס לעולם השיווק שותפים. חלקם הקטן מממשים את השאיפה, אבל רבים יותר ממשיכים לצפות מהצד, וחוששים לקפוץ למים. למה בעצם?
ישנם שני חסמים עיקריים: הראשון הוא חסם טכנולוגי, ובו נעסוק בפוסט אחר. במאמר הנוכחי אני רוצה להתייחס לחסם השני, ששמו הלא הרשמי הוא :"אבל מה אני כבר יכול לחדש", או "למה שמישהו ירצה לקרוא את מה שאני כותב" ודברים בסגנון הזה. התהייה שמשתקפת מהשאלות האלה היא אחת: איך בעצם אני נותן לגולש (או ללקוח הפוטנציאלי) ערך?

זו שאלה חשובה מאד, שכן מתן ערך לגולש הוא הבסיס לעבודה נכונה בשיווק שותפים. אם לא ניתן ערך לגולש, למה באמת שהוא ייכנס לאתר שלנו, או יישאר בו יותר משלוש שניות? ברור לחלוטין שאנחנו כמשווקי שותפים חייבים לתת ערך כלשהו לגולש, אחרת הסיכוי שהוא ילחץ על לינק שלנו ויבצע עסקה שואף לאפס.

וכאן אנחנו עוצרים לשאול, אבל רגע – מה זה בדיוק ה"ערך" הזה, ואיך נותנים אותו? או. בדיוק בשביל זה התכנסנו כאן. אז קודם כל, בואו נתחיל ממשהו שלא נותן ערך לגולש: מאמרי זבל מפוצצים במילות מפתח שנכתבו במיוחד לגוגל, ולא לאנשים. אז מה כן? תוכן שנכתב לאנשים, ועונה בדיוק על הצרכים  שלהם, ועוד יותר חשוב מזה – על הרצונות שלהם. בואו נבחן שלוש דרכים לעשות בדיוק את זה.

1. סקירה. בעידן של היום, אף אחד, אבל ממש אף אחד, לא קונה משהו לפני שהוא מחפש עליו מידע ברשת. ככל שמדובר במוצר יקר יותר (או בשירות מורכב יותר), כך סביר להניח שהרוכש הפוטנציאלי לא יסתפק באתר הראשון שהוא מוצא, אלא יחפש ממש כל פיסת מידע לפני שהוא מוציא אלפי שקלים. זאת אומרת, שבמקרה הזה הערך לגולש יהיה פשוט מידע. כמה שיותר מידע.

נסו להיזכר בעצמכם לפני שרכשתם את הסמארטפון האחרון שלכם. בוודאי עשיתם סקר שוק, סביר להניח שקראתם לפחות ביקורת אחת באינטרנט. סביר להניח שרציתם כמה שיותר מידע. גם נתונים טכניים, אבל גם התרשמות אישית. עכשיו נניח שהתלבטתם בין שני מכשירים, והגעתם לאתר שמציג בפניכם השוואה מדוקדקת בין שני המכשירים האלה בדיוק. האם כגולשים קיבלתם ערך? בהחלט. את אותו ערך בדיוק אתם יכולים לתת כמשווקי שותפים, עם סקירה מקיפה ויסודית של המוצר/ים שאותם אתם משווקים. ככל שהסקירה תהיה מקיפה יותר ומקצועית יותר, כך רמת האמינות שלכם בעיני הגולשים תגדל, ועימה הסיכוי שהם גם ילחצו על הקישורים במאמר שלכם.
סמארטפונים, כמובן, זו רק דוגמה אחת. שימו לב למאמר הבא, בו סקרתי שני שירותים לעיצוב לוגואים אונליין. אלה שני שירותים שאני מכירה היטב, נעזרתי בהם בעבר ומתוך הניסיון הזה אני יכולה לסקור אותם, להשוות ביניהם ולספק מידע בעל ערך לגולש.

לסיכום: הסקירות הללו יכולות להיות של מוצרים פיזיים כמו סמארטפונים, מוצרי איפור וצעצועים; שירותים דיגיטליים כמו עיצוב לוגו או אחסון אתרים ועוד. הדבר החשוב הוא שמדובר בתחום שאתם מתמצאים בו ויש לכם מה לתרום לו, וכמובן – שיש תכנית שותפים שמתאימה לתחום זה.

2. איסוף ומיון (או: עבודת שטח). אם יש משהו משותף לכלל הצרכנים, אונליין ואופליין, בישראל ובעולם, זה שכולם מעדיפים לשלם פחות. כולם מחפשים את המבצע המשתלם, את ההנחה, את האתר הזול, את המשלוח חינם וכו'. כולנו מכירים את אלי אקספרס, איביי סטורברינט ועוד ועוד אתרים משתלמים. אז אם אנחנו צרכנים כל כך מתקדמים, איך זה שהחנויות בארץ עדיין לא פשטו רגל? ובכן. לפעמים אין לנו סבלנות לחכות למשלוח. לפעמים אנחנו חוששים ליפול על מוכר רמאי באליאקספרס. לפעמים אנחנו לא יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים (השפע האדיר יכול לבלבל ולעייף). לפעמים יש מבצע מדהים במיוחד שפספסנו פשוט כי יש לנו עוד חיים חוץ מקניות ברשת ולא שמענו עליו בזמן.
כאן, בדיוק כאן, משווק שותפים חכם נכנס לתמונה.

בואו ניקח לדוגמה את תחום התינוקות, תחום שמגלגל המון כסף. זו נישה ענקית, ואנחנו נתמקד לצורך הדוגמה בצעצועים. שימו לב לכותרות הבאות:
5 צעצועים לעידוד זחילה מאליאקספרס.
5 צעצועים לעידוד זחילה עד 100 שקל.
5 הצעצועים הטובים ביותר לעידוד זחילה.

מאחורי כל רשימה כזאת מסתתרת עבודת רגליים רצינית. אתם, כמשווקי שותפים, הולכים ואוספים את המידע הזה עבור הגולש. אתם מחפשים חנויות אמינות (או ממליצים על רקע היכרות מוקדמת), אתם משווים בין מחירים, אתם בודקים כמה עולה המשלוח לישראל ותוך כמה זמן הוא מגיע, אתם בודקים מה מדיניות ההחזרות של כל חנות, אתם בודקים מה הצעצועים הטובים ביותר. יש כאן לא מעט עבודה, אבל בסופה אתם מקבלים מוצר שעונה בדיוק על השאלה בכותרת – איך לייצר תוכן בעל ערך לגולש.

3. מקצוענות אישית.
בסעיף הקודם עסקנו ברשימה שמצריכה עבודת רגליים, אך לא מצריכה מיומנות או הבנה מיוחדת בתחום. זו יותר "עבודה שחורה". השוואת מחירים, עלויות משלוח, אמינות המוכר וכו'. בסעיף הזה אנחנו עוסקים ברשימה דומה, אך כזאת שגם מביאה לידי ביטוי את הערך האישי-מקצועי שלנו. כאמור, בהקשר של שיווק שותפים יש חשיבות רבה לפן האישי. ככל שנעסוק בתחום שאנחנו מבינים בו יותר ומתמקצעים בו יותר, כך יהיה לנו יותר ערך לתת לגולש.

בואו ניקח לדוגמה את תחום העיצוב. לא משנה אם אתם סטייליסטים, מעצבי פנים או אפילו מעצבים בתחום הווב. חשבו כמה אנשים יש שם בחוץ שלא מבינים שום דבר באופנה ובעיצוב, אבל חשוב להם מאד להיות מעודכנים. עכשיו חשבו שאתם מייצרים כתבה בסגנון "5 אביזרי חובה שישדרגו כל חדר שינה", או "5 מעילים נדירים לחורף 2019" או "3 טרנדים שאתם חייבים להכיר בעיצוב אתרים".
כאן לא מדובר ב"סתם" עבודת איסוף. לכאן נכנס הידע שלכם והטעם האישי שלכם. אתם ממליצים על דברים שיפים וראויים בעיניכם, ובכך אתם מעניקים ערך רב לאנשים שמחפשים בדיוק את הדברים האלה.

דוגמה נוספת היא מתחום החופשות והטיולים, אחד מהתחומים הגדולים ביותר בעולם שיווק השותפים. אתם סוכני נסיעות? אתם "סתם" נוסעים הרבה? יש לכם טיפים ועצות שאנשים אחרים יכולים להנות מהם? זה בדיוק הערך המוסף שהגולשים מחפשים, ואתם יכולים להרוויח ממנו.

איך מתחילים לשווק?

חפשו באתר

המלצת קריאה

חבבו אותנו בפייסבוק