טיפים לאפיליאייט המתחיל

בשעה טובה החלטתם להיכנס לתחום השיווק-שותפים. בשלב הזה סביר להניח שכבר בחרתם נישה (ואם עדיין לא, אתם יכולים להוריד את המדריך הזה שיעזור לכם לבחור) החלטתם על הפלטפורמה שבה תעבדו והתחלתם לייצר תוכן. רגע לפני שאתם ממשיכים מכאן, הנה כמה טיפים חשובים להמשך הדרך: 

1. אל תתפתו להוציא כסף על תוכנות או שירותים שאתם לא מכירים. בשלב ההתחלתי הזה, שבו אתם עובדים על אתר אחד, אין שום צורך בתוכנות. זה לא רק עניין של כסף: אתם צריכים ללמוד ולהכיר כל פרט בעבודה בעצמכם, אחרת גם אם תקנו תוכנה לא תדעו מה לעשות איתה. הוציאו כסף אך ורק על מה שאתם חייבים. למשל: דומיין, אחסון, תבנית וורדפרס, עיצוב לוגו, תוכן (אם אתם לא מייצרים אותו לבד), קורס אונליין, שיעור פרטי וכו'.
נתקלתם בתוכנה והתפעלתם? משהו אקסטרה אורדינר שישנה לכם את החיים? רכשו אותה רק אם היא מציעה תקופת ניסיון חינם. אם אחרי תקופת הניסיון תחליטו שאתם פשוט חייבים לקנות – עשו זאת. אבל עד שלא ניסיתם את התוכנה ובדקתם שהיא שימושית לכם, פשוט אל תקנו. כאמור, יש מספיק דברים אחרים להוציא עליהם כסף.

2. אל תתמקדו בהכנסות. בשלב הראשוני, אין מה לדבר על הכנסות עדיין. המטרה הראשונית היא להביא לאתר גולשים, כלומר טראפיק. ואיך מביאים טראפיק? על ידי תוכן טוב. הרבה תוכן טוב. אם אתם חושבים שתייצרו חמישה עמודים באתר ובהם תשתלו עשרות לינקים למוצרי אפילייאט – צפויה לכם אכזבה. הנוסחה היא פשוטה: תוכן טוב מביא טראפיק, ורק אחרי שיש לנו טראפיק אפשר להתחיל לדבר על הכנסות. נזכיר את זה שוב ושוב: שיווק שותפים זה עסק, והקמת עסק היא תהליך שדורש התמדה וסבלנות.

3. אל תקדמו מוצרים שאתם לא הייתם קונים, או שירותים שלא הייתם משתמשים בהם. וזה לא רק מטעמי יושרה ואתיקה, אלא גם כי זה פשוט לא משתלם. לקדם מוצר גרוע רק כי הוא משלם עמלה גבוהה זו טעות שעלולה לחזור אליכם כבומרנג. ראשית, כי הלקוח לא פראייר. בארה"ב, שלא כמו בישראל, תודעת השירות והזיכויים מפותחת מאד. לקוח קנה דרכך מוצר גרוע? סביר להניח שיקרו שני דברים. אחד – הוא יחזיר את המוצר וידרוש את הכסף חזרה. העסקה תבוטל ועימה גם העמלה שלך. דבר שני – מבחינת אותו לקוח האמינות שלך נפגעה. הוא לעולם לא יקנה דרכך שום דבר יותר. ואם הוא ממש התעצבן, אולי הוא ישאיר טוקבק, או יכתוב פוסט, או ידרג אותך בכוכב אחד באתר צרכנות כלשהו. בקיצור, שום דבר טוב לא ייצא מזה. כבר אמרנו שאפיליאייט מרקטינג זה עסק? אז אנחנו כאן כדי להקים עסק לגיטימי, לא כדי לעבוד על אנשים.  

4. צרו תוכן שנותן ערך אמיתי לגולש. נסו לשים את עצמכם במקום הגולש, ולחשוב מה הוא מחפש. נניח שהאתר שלכם עוסק במצלמות ואביזרי צילום, וגולש הגיע אליכם בחיפוש אחרי דגם מסוים. חשבו על כל המידע שאתם יכולים לתת לו. למשל: יתרונות וחסרונות של דגם מסוים, מה עוד הוא יכול לרכוש באותה רמת מחיר, אלו אביזרים משלימים כדאי לו לקנות יחד עם המצלמה ועל מה הוא יכול לוותר. דוגמה נוספת יכולה להיות מעולם התיירות. נניח שגולש מחפש מידע על יעד מסוים. חשבו כמה ערך אפשר לתת לו: טיפים "סודיים", מסעדות מומלצות, דרכים לחסוך כסף ועוד ועוד. ככל שתתנו יותר ערך לגולש, כך תגדילו את הסיכוי שהוא ירכוש מוצר דרככם. 

5. הישארו בגבולות הגזרה של הנישה שלכם. זוכרים את הפתגם תפסת מרובה לא תפסת? אז הוא מאד רלוונטי כאן. הקמת אתר נישתי היא עבודה קשה. אתם מקבצים אליכם אנשים עם תחום עניין מסוים. אם תתחילו לקדם פתאום מוצר שאין לו קשר לנישה, לא בטוח שהגולשים יעריכו את זה. אולי אפילו להפך. זו עלולה להיות הדרך לקלקל את העבודה הקשה שהשקעתם בבניית אתר נישתי. וזה עוד לפני שדיברנו על עניין הדומיין, שמכוון לכיוון אחד ובפועל מנסה למכור מוצרים אחרים.

 קראו עוד:
איך לייצר ערך באתר שיווק שותפים?

איך מתחילים לשווק?

חפשו באתר

המלצת קריאה

חבבו אותנו בפייסבוק