אחת השאלות שחוזרות על עצמן בכל פעם שאני משוחחת עם אנשים שרוצים להיכנס לתחום האפיליאייט מרקטינג היא, "האם חייבים להקים אתר בשביל זה". מסתבר שהקמת אתר היא חסם רציני לכניסה לתחום, ואנשים רבים מחפשים דרך לעקוף אותו. התשובה היא, כמו תמיד, תלוי. יש הבדל אם המטרה שלכם היא מכירת מוצרים או איסוף לידים. כל מטרה מצריכה אסטרטגיה שונה במקצת, ובמדריך הזה אני מתייחסת רק למכירת מוצרים. על איסוף לידים נדבר בפעם אחרת :-).
אז בואו נתחיל מהסוף: לא חייבים להקים אתר כדי לעסוק באפיליאייט מרקטינג. יש דרכים נוספות, כמו:

* קידום ברשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם)
* קמפיינים בגוגל
* שיווק במייל
* הקמת עמודי נחיתה

עכשיו נחזור להתחלה. נכון שלא חייבים להקים אתר, אבל לדעתי, אם מתכוונים לעסוק בתחום הזה לטווח ארוך, הקמת אתר היא הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. נכון שזה דורש קצת השקעה (בעיקר של זמן), אבל זה לא עד כדי כך מסובך. ברגע שתפסתם את הרעיון והבנתם איך עושים את זה, תוכלו לשכפל את הידע שלכם לכמה אתרים שתרצו אחר כך, וזה יילך ויהיה יותר קל. ברגע שאתם יודעים לבנות אתר, אתם יכולים להשתמש בידע שלכם גם להקמת עמודי נחיתה בלי צורך להשתמש במערכת בתשלום, להוסיף לו חנות ובגדול – לעשות כל מה שעולה על רוחכם.

רגע, אז מה לגבי פייסבוק ואינסטגרם? אז ככה. מדיה חברתית היא פלטפורמה מעולה ואפקטיבית, והיא חלק בלתי נפרד מהעבודה שלנו כמשווקי שותפים. לרוב, נשתמש במדיה חברתית כאמצעי לקדם את האתר שלנו, ולהביא אליו טראפיק. אם אין לנו אתר ועמוד הפייסבוק / אינסטגרם הוא למעשה הפלטפורמה היחידה שלנו, אופי העבודה כבר שונה לגמרי.

הבעיה העיקרית בשימוש בפייסבוק ואינסטגרם כערוצי הפצה בלעדיים היא העובדה שזה יקר. היום כמעט בלתי אפשרי להציף תוכן בפייסבוק אלא אם הוא ממומן, ולכן כדי שאנשים יגיעו לעמודים שלכם, אתם צריכים להיות עם קמפיינים באוויר באופן רצוף. זה אומר, שכדי לעבוד עם הפלטפורמות האלה באופן בלעדי (כלומר, בלי אתר) כדאי שתהיו כרישי פרסום בפייסבוק, ותדעו איך להשיג קליקים במינימום עלות.

כאשר אנו עובדים עם אתר אינטרנט, אנחנו אמנם מקדמים אותו בפייסבוק, אבל יש עוד דרכים להגיע אליו, חוץ מקמפיין ממומן בפייסבוק. עם עבודת SEO מדויקת ובעיקר תוכן טוב אנחנו יכולים למשוך גולשים לאתר גם באופן אורגני, כלומר לא ממומן.

נקודה נוספת נוגעת לאורך החיים של התוכן בפייסבוק / אינסטגרם. האופי התזזיתי של הרשתות החברתיות גורם לתוכן להתיישן מהר מאד. עמוד פייסבוק שלא עודכן 10 ימים כבר נראה נטוש וזנוח. לעומת זאת, אם אנחנו יוצרים באתר אינטרנט תוכן בעל חיי מדף ארוכים, אנחנו לא חייבים לעדכן אותו כל יום. הוא יכול "לנוח" לו באינטרנט, וגולשים יגיעו אליו באמצעות חיפוש. אני יכולה לספר לכם שבבלק פריידי הופתעתי לגלות שנכנסו לי 70 דולר מאחד האתרים ה"עתיקים" שלי, שלא נגעתי בו יותר משנה. לא כתבתי בו, לא עשיתי קמפיין, כלום. אתר מוזנח. ולמרות זאת, מישהו הצליח להגיע אליו ולרכוש. באופן כללי אני ממש לא ממליצה להזניח אתרים, אבל על זה נדבר בהזדמנות אחרת.
ודבר אחרון: באתר שאנחנו מקימים יש לנו שליטה מלאה. אנחנו יכולים, למשל, להוסיף לו ערוצי הכנסה אחרים כמו פרסומות ולגרוף עוד כמה דולרים על התוכן שלנו, בעוד שבפייסבוק / אינסטגרם אין לנו אופציה כזאת.

קמפיינים בגוגל – בסוג זה של קידום אנחנו מדברים למעשה על יצירת מודעה בגוגל ששולחת את הגולש ישירות לעמוד המוצר או עמוד נחיתה לאיסוף לידים (דרך הלינק הייחודי של האפיליאייט, כמובן). במקרה הזה אין לנו בכלל  אתר ואין לנו צורך להתעסק ביצירת תכנים מעבר לניסוח הפנייה השיווקית. אנחנו פשוט מנהלים קמפיין גוגל משלנו למוצרים שאנחנו מוכרים או מקדמים, בלי תיווך באמצע. בשיטה זו הקמפיין נמצא באוויר באופן רצוף והרווח של האפיליאייט מתבסס על ההפרש בין הסכום שהוציא על הקמפיין לבין המכירות שהקמפיין השיג (מה שנקרא, ארביטראז').
מה שצריך לקחת בחשבון הוא שהמפרסם, בדרך כלל, מטיל מגבלות על סוג כזה של פרסום ישיר, ואוסר על מילים מסוימות, כמו שם המותג,  להופיע במודעות. לדוגמה: אם אתם רוצים לפרסם מוצר סיני מאליאקספרס, תצטרכו להיות יצירתיים ולנסח מודעה שהשם המפורש אליאקספרס לא מופיע בה. בנוסף, אם אינכם אלופים בפרסום בגוגל, אתם עלולים למצוא את עצמכם שורפים הרבה יותר כסף מאשר מכניסים.
שורה תחתונה: שיטה זו מומלצת בעיקר למי שמכיר את הפרסום בגוגל כמו את כף ידו, ויודע לעשות אופטימזציה מעולה לקמפיינים שלו.

שיווק במייל – שיווק במייל הוא כלי מצוין וממוקד, כאשר הוא נלווה לאתר האינטרנט שלכם, ונשלח לגולשים שרוצים להיות חלק מרשימת התפוצה שלכם. פעם, בעידן האבן של האינטרנט, שיווק במייל נחשב לכלי לגיטימי גם בפני עצמו, ואלפי משווקים שלחו מיליוני מיילים עם הצעות פרסומיות, עד שכולנו טבענו בים של ספאם. גם היום, עדיין ניתן לראות גופים שמציעים למכירה רשימות תפוצה מוכנות. אם זה הכיוון שלכם – אני כבר אומרת שחבל על הזמן ועל הכסף. רשימת תפוצה צריך לבנות. לא לקנות ולא סתם לבנות, אלא לבנות בדיוק כירורגי. שיווק במייל ככלי בפני עצמו הוא משהו שלדעתי עבר היום מן העולם, ואין שום טעם להשקיע בו זמן.

עמודי נחיתה – עמודי נחיתה הם כלי מעולה לאיסוף לידים או לכוון את הגולש להורדות והתקנות של מוצרים דיגיטליים, ורק לעתים רחוקות למכירה של מוצרים רגילים. היתרון הגדול של עמודי נחיתה הוא שהם קלים להכנה ולתפעול ואפשר להקים אותם צ'יק צ'ק, לעומת אתר אינטרנט שלם שדורש יותר השקעה. אני אישית מתייחסת לעמודי נחיתה כמו אל שיווק במייל – כלי שמהווה תוספת מעולה לאתר, כאשר המטרה היא למקד את הגולשים במסר או פעולה ספציפיים, כמו למשל הרשמה לכנס או הורדה של מדריך. לדעתי, עמוד נחיתה לא מחליף אתר אינטרנט שלם שסביבו אפשר לייצר קהילה, אינגייג'מנט וכאמור להניח בו תוכן "ירוק עד" שיכול להמשיך ולייצר הכנסה גם בלי שום פעולה אקטיבית מצידי. אני יודעת שיש משווקים רבים שעובדים אך ורק עם עמודי נחיתה ללא אתרים כלל, אך כאמור שיטה זו מיועדת בעיקר לאיסוף לידים ולא למכירות ישירות.

מה השיטה המועדפת עליכם? אשמח לשמוע בתגובות.

איך מתחילים לשווק?

חפשו באתר

המלצת קריאה

חבבו אותנו בפייסבוק