ברוכים הבאים לעולם הדרופשיפינג. אם הגעתם לכאן, סביר להניח שכבר החלטתם על נישה ועל פלטפורמה שדרכה תרצו למכור. במידה ולא, מומלץ לקרוא קודם את דרופשיפינג – איך מתחילים?

חשוב לציין, כי דרופשיפינג הוא עולם גדול ומורכב, עם משתנים רבים. דרופשיפינג באיביי, למשל, שונה מתפעול חנות בשופיפיי. אבל אנחנו עדיין בשלב ההתחלתי, ולכן הטיפים פה מיועדים למכנה המשותף הרחב ביותר. בהמשך ננסה לייחד טיפים לדרופשיפינג בכל אחת מהפלטפורמות בנפרד.

1. ערכו חקר שוק. אל תהמרו, תנחשו או תסתמכו על האינטואיציות שלכם. אתם עומדים להשקיע זמן רב בחנות שלכם, ואתם רוצים להעלות אליה מוצרים מוכרים מהרגע הראשון. זה דור מכם קודם כל לצמצם את הנישה שלכם, ואז להתחיל לבדוק מה המוצרים הנמכרים ביותר בנישה. יש כל מיני דרכים לעשות חקר שוק. ההמלצה הראשונה שלי תהיה להציץ ברשימת ה-Best Sellers של אמזון (גם אם אין לכם תוכניות למכור באמזון). כך תוכלו לקבל מושג כלשהו על פופולאריות המוצר שאתם מתכוונים למכור. שימו לב כי אין אפשרות לחפש מוצר ספציפי, אלא באמצעות חיפוש קטגוריות ותתי-קטגוריות.
 WatchCount הוא עוד כלי שימושי, שמתבסס על נתונים מאיביי, ומגלה לכם כמה גולשים באיביי הוסיפו מוצר מסוים ל-Watch List שלהם. זהו אמנם לא מדד מדויק, ועדיין, הוא יכול לתת לכם מושג מסוים על הפופולאריות של מוצר בנישה שלכם.

2. בחרו מוצרים מתאימים למתחילים. אחת הבעיות הניצבות בפני כל דרופשיפר היא בעיית ההחזרות וההחלפות. לכן, עדיף לצמצם ככל האפשר את המוצרים ה"בעייתיים" בתחום זה. כלומר: מוצרים עם מידות כמו פריטי לבוש והנעלה, מוצרי חשמל קטנים או גדולים (העלולים להתקלקל) או מוצרים שבירים במיוחד. עם אלו מוצרים כן כדאי להתחיל? למשל, תכשיטים, צעצועים, כלים (לא שבירים), אביזרים לסמארטפונים וכו'. אם אתם בוחרים למכור באיביי, שימו לב כי יש קטגוריות שלמות של מוצרים שאיביי אוסרת למכור כגון טבק, אלכוהול ונשק.

3. בחרו ספק בקפידה.  אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחתכם כדרופשיפרים הוא, כמובן, בחירת ספק מוצלח. פרט למחיר נמוך שיאפשר לכם להרוויח, עליכם לבדוק היטב: האם המוצרים שלו איכותיים? האם הוא עומד בלוחות הזמנים של המשלוח? מה מדיניות ההחזרות וההחלפות שלו? האם הוא מספק לכם חומר שיווקי איכותי? זכרו: כל תלונה של הלקוח על המוצר מגיעה אליכם בסופו של דבר, ואתם צריכים לתת לה מענה. לכן, חשוב לבחור את הספק בקפידה רבה.

4. אל תשכחו את העמלות והעלויות. מצאתם תיק שעולה 20 דולר ואתם מוכרים אותו ב-40 דולר. חשבון פשוט: נשארים לכם ביד 20 דולרים. נכון או לא נכון? אז זהו, שממש לא נכון. 20 דולר הם ההכנסות, ומתוכם עליכם להתחיל לחשב את ההוצאות. רק אחרי שתחסירו את כל העמלות, המסים והעלויות השונות תישארו ביד עם הרווח. לכל פלטפורמה עלויות משלה. איביי גובה עמלה מסוימת על מחיר המכירה, וכך גם שופיפיי (שבה תשלמו גם מחיר חודשי קבוע עוד לפני שמכרתם פריט אחד). פייפאל גובה עמלה, כמובן, ואם תשתמשו בשירותי סליקה אחרים הם יגבו עמלה גם כן.

5. עצבו חנות יפה ומזמינה. לא משנה באיזו פלטפורמה בחרתם למכור, החנות שלכם צריכה להיות מעוצבת יפה ומזמינה. חשוב מאד להשתמש בכמה שיותר תמונות, וככל שהן באיכות טובה יותר, כך עדיף. רצוי להוסיף לחנות שלכם גם לוגו שיוסיף אמינות (כך תעצבו לוגו בעצמכם אונליין) ולעצב אלמנטים מיוחדים בהתאם לתאריכים מיוחדים (כמו חג המולד, למשל). כך החנות תיראה תמיד רלוונטית ועדכנית.

קראו עוד:
טיפים לדרופשיפר המתחיל – חלק 2

איך מתחילים לשווק?

חפשו באתר

המלצת קריאה

חבבו אותנו בפייסבוק