אתם שומעים את המילה דרופשיפינג סביבכם מכל הכיוונים, אבל עדיין לא מבינים לגמרי מה היא אומרת?
אז בואו נבהיר את זה בצורה הכי פשוטה שאפשר.
דרופשיפינג היא שיטת מסחר באינטרנט שעובדת על עקרון ותיק מאד ופשוט מאד: לקנות בזול, למכור ביוקר.

כך עובד דרופשיפינג:

שלב ראשון – אתם פותחים חנות וירטואלית. זו יכולה להיות חנות עצמאית עם מותג שלכם, או חנות בתוך איביי.

שלב שני – אתם מעלים לחנות מוצרים שאתם רוצים למכור. מה זה אומר בדיוק "מעלים"? זה אומר שאתם מכניסים לחנות שלכם פרטים על המוצר, כולל תמונה, תיאור, מחיר וכל מה שצריך, ומתמחרים אותו במחיר גבוה יותר מהמחיר המקורי שלו אצל הספק. 

לדוגמה: נניח שמצאתם תיק גב ב-35 דולר באמזון, אתם מפרסמים אותו בחנות שלכם ב-45 דולר. הרווח שלכם על התיק: 10 דולר (לפני עמלות). קאפיש? הספקים של המוצרים הללו יכולים להיות אמזון, וולמארט, אליאקספרס או כל ספק אחר שאתם מוצאים.

שלב שלישי – נניח שהגיע לקוח לחנות שלכם וקנה את התיק במחיר שביקשתם – 45 דולר. אחרי שהעיסקה הושלמה והכסף עבר לחשבון שלכם, אתם ניגשים למוכר באמזון, וקונים ממנו את התיק. רק מה, בפרטי המשלוח במקום להכניס את הפרטים שלכם אתם מכניסים את הכתובת של הלקוח שלכם. כך ההזמנה יוצאת מאמזון ישירות ללקוח, ואתם הרווחתם את הפער בין מחיר הקנייה שלכם למחיר המכירה. בדוגמה שלנו, כאמור, הפער הזה עומד על 10 דולר, לא כולל עמלות.

בגדול, זה כל התורה על רגל אחת. עכשיו יכול להיות שתשאלו את השאלה המתבקשת: איך הלקוח לא עושה סקר שוק בעצמו, ולא שם לב שהמוצר שלו קיים בחנויות אחרות במחיר זול יותר? אז בתור תשובה אני אשאל אתכם – האם אתם תמיד עושים סקר שוק לפני שאתם קונים מוצר? אם נדלקתם על מוצר באיביי, האם תלכו לחפש אותו בכל רחבי האינטרנט, או פשוט תזמינו?
אם אתם שייכים לקבוצה שתחפש את המוצר בכל רחבי הרשת עד שתמצא אותו במחיר הזול ביותר – אשריכם. אתם צרכנים נבונים. אבל לא כולם כמוכם, ולרוב האנשים קשה לדחות סיפוקים. הם נדלקים על מוצר, ופשוט מזמינים אותו. מה שבטוח הוא, שהדרופשיפינג הוא עובדה קיימת, וההערכות הן כי כשליש (!) מהמסחר המקוון מתנהל בשיטה זו. במלים אחרות, מדובר בשוק שמגלגל מיליארדי דולרים בכל שנה.

נדלקתם? רוצים להיכנס לתחום ואין לכם מושג מאיפה להתחיל? עברו למדריך הבא:
דרופשיפינג – איך מתחילים?

איך מתחילים לשווק?

חפשו באתר

המלצת קריאה

חבבו אותנו בפייסבוק