איביי, שופיפיי או וורדפרס

אחת השאלות שחוזרות על עצמן בקרב דרופשיפרים מתחילים (וגם מתקדמים) היא: איפה הכי כדאי לסחור. האם לעשות זאת במסגרת החמימה שאיביי מספקת, תחת קורת הגג של שופיפיי או לצאת לדרך עצמאית לגמרי בוורדפרס?
על השאלה הזאת, כמובן, אין תשובה יחידה. התשובה הטובה ביותר שניתן לתת היא: תלוי למי. כל אחת מהפלטפורמות היא עולם בפני עצמו, עם אפשרויות שונות, יתרונות וחסרונות. אם הלכתם לאיבוד בין כל האפשרויות, הנה סקירה קצרה שנועדה לעשות לכם סדר בבלגן ולעזור לכם להחליט מה הכי מתאים לכם: 

 

1. איביי 
מה זה בכלל: קניון וירטואלי ענק שמאגד מיליוני חנויות ומוכרים פרטיים מכל העולם 

יתרונות:

  • מותג בינלאומי ענק ופופולארי – מיליוני גולשים ברחבי העולם מכירים את איביי ורוכשים בו יום יום. 
  • אמינות – הצרכן באיביי יודע שיש לו "אבא ואמא", וכתובת לפנות אליה במקרה שיש בעיה.
  • השיווק כבר "בילט אין" – כיוון שאיביי כה ידועה ומושכת אליה קונים בלאו הכי, אפשר ליהנות ממכירות גם בלי השקעה של שקל אחד בפרסום ושיווק. 
  • נוחות התפעול – אין צורך לקנות דומיין או לדאוג לאחסון, איביי מספקת את כל מה שדרוש.

חסרונות:

  • עמלות – איביי דורשת את החלק שלה בעוגה, או במלים אחרות: אין אין אין מכירה, בלי בלי בלי עמלה.
  • פידבקים – ה"נשק" של לקוחות לא מרוצים. פידבקים שליליים יכולים לגרום לנזק ממשי, וצריך להימנע מהם בכל מחיר. 
  • אין גמישות – לאיביי חוקים ברורים שצריך לעמוד בהם.
  • איום סגירה באוויר – לא עמדנו בכללים? איביי יכולה לסגור את החשבון שלנו בכל יום נתון, ולפעמים אפילו לא נדע מה עשינו לא בסדר.שופיפיי

2. שופיפיי 
מה זה בכלל: חברה קנדית שמספקת פלטפורמה נוחה לבניית חנויות מקוונות, גם בלי רקע טכנולוגי. סקירה מעמיקה יותר על שופיפיי ניתן לקרוא כאן. 

יתרונות:

  • חנות עצמאית משלכם – אתם בעלי הבית. לא צריך לחשוש מהעין הפקוחה של איביי ומאיומי סגירה.
  • מערכת ידידותית למשתמש – ממשק קל ונוח גם למי שאין לו רקע טכנולוגי.
  • מהירות – החנות שלכם יכולה להיות באוויר תוך כמה שעות.
  • ידידותית לדרופשיפרים – מספקת מגוון כלים למי שרוצה לסחור בדרופשיפינג בלי לשבור את הראש
  • החיים דבש – אתם פטורים מכל ההתעסקות הטכנית, שופיפיי עושה הכל עבורכם.
  • יש על מי לסמוך – לשופיפיי יש תמיכה מצוינת. אם תתעורר בעיה, תקבלו עזרה.

חסרונות:

  • תשלום חודשי קבוע – כדי להנות מכל הטוב של שופיפיי תצטרכו להיפרד מכ-30 דולר בחודש לפחות, בלי קשר לכמה מכרתם.
  • בעיות בעברית – זו מערכת שנועדה לשפה האנגלית, וזה ניכר
  • הכל עליכם – אתם צריכים לדאוג לעיצוב, למיתוג ולשיווק של החנות שלכם, כי אף אחד לא מכיר אתכם
  • גמישות מוגבלת – אתם יכולים לפעול רק בתוך הגבולות ששופיפיי מציעה
  • מערכת סגורה – אם וכאשר תרצו לייצא את החנות שלכם משופיפיי לפלטפרומה אחרת כמו וורדפס, צפוי לכם כאב ראש

 

 

3. וורדפרס (באמצעות התוסף WooCommerce)
מה זה בכלל: וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן הפופולארית ביותר באינטרנט, והיא מופצת באופן חופשי (חינם). את המערכת הבסיסית אפשר להוסיף ולשדרג עם תוספים ותבניות.
אחד התוספים הפופולאריים ביותר לוורדפרס, WooCommerece מאפשר להוסיף לאתר וורדפרס גם חנות מקוונת. על פי הערכות, כ-30 אחוז מהחנויות המקוונות בעולם פועלות כיום באמצעות Woocommerce.  

יתרונות:

  • חופשי זה לגמרי לבד – אתם אדונים לעצמכם, ואינכם כפופים למדיניות של אף אחד. 
  • גמישות מלאה – אפשר להתאים את WooCommerce בדיוק לצרכים שלכם.
  • אינטגרציה נהדרת עם תוכן – למקרה שאתם רוצים להעשיר את החנות שלכם עם בלוג (וזה ממש מומלץ).
  • מבחר עצום של תוספים ותבניות, שנותנים פתרונות עיצוביים וטכנולוגיים לצרכים שלכם.

    חסרונות:
  • ידע טכנולוגי – בניית חנות עם ווקמרס מצריכה התעסקות טכנולוגית מורכבת יחסית לשתי האופציות האחרות. תצטרכו להקדיש זמן ללמידת הנושא, או להיעזר במתכנת. 
  • הכל עליכם – וזה אומר הכל כולל הכל – ממיתוג ושיווק ועד פתרון בעיות טכניות שעלולות להתעורר. פרצו לכם לאתר? יש בעיות בסליקה? תצטרכו להתמודד בעצמכם. 

איך מתחילים לשווק?

חפשו באתר

המלצת קריאה

חבבו אותנו בפייסבוק